Kolumne:
Karica-u-delovima

Mi smo tu zbog vas

Ovo na slici gore je moja VISA kartica. Izdala ju je Poštanska štedionica, a u delove se rastavila pola godine pre isteka dvogodišnje važnosti. Baš kao i prethodna.

Vama bih priznala, ali stvarno je nisam gurala u toster, nisam njome zavrtala šrafove, a za održavanje higijene noktiju nisam čekala da dobijem prvu platnu karticu – imam pribor. Da oprostite, gurana je samo tamo gde joj je i mesto: u bankomate i aparate u prodavnicama. A ni to nije bilo baš svakodnevno. Zapravo, znatno više koristim karticu druge banke, koja sasvim solidno izdržava i ulogu takozvane osnovne kartice (one koju dajete na šalterima).

Dakle, mirne duše i čiste savesti odlazim u Štedionicu da tražim da se kartica zameni. Nije mi prvi put: ni prošla nije izdržala ceo mandat. Znam da će mi ovu prevremenu zamenu i naplatiti, baš kao i kad su je izdavali.

„Znate da morate da platite, a da ćete, kad istekne za šest meseci morati opet?“ – pita me službenica, nije da joj je baš sasvim prijatno.
Znatno tiše, ali dovoljno da čujem, dodaje koleginici: „Svi se žale na ’vizu’, ovo se stalno dešava.“

„Pa kad se stalno dešava, šta preduzimate?“, ne izdržah. Gotovo neprimetno sleganje ramenima, kao da se nije ni dogodilo pitanje.
„Biće gotova za sedam dana“ – obaveštava me, dajući mi „revers“ koji ne smem da izgubim.

„Sedam dana!“ – izbečim se. „A šta da ja treba da putujem i šta ćemo sa tim što sve više bankomata ne prihvata DINA karticu, koja mi preostaje u međuvremenu? Pa vi meni treba da platite odštetu, a ne ja vama!“

Izvikah se ja, a jedina taktika koju naviknute službenice primenjuju je – ćutanje. Više i ne sležu ramenima.

Platiću, naravno. I ovu i onu „novu“ za 6 meseci (ako neko ima logično objašnjenje zašto ova ne može da prođe kroz sistem kao nova, molim da ga prikluči). A sebi i vama predlažem mali test:

Zaokružiti jedan ili više tačnih odgovora
1. Ovo se dešava zato što:
a) Šefove boli uvo kako im rade kartice
b) Nikada ne razgovaraju sa šalterskim službenicima o učestalim problemima
c) Neko „lapa“ pare sklapajući ugovor sa firmom koja očigledno ošljari

2. Potrošači će biti budale sve dok:
a) Svi (ali svi) ne bojkotuju loše pružaoce usluga
b) Ne zavrnu nekom uši
c) Ne pošalju e-mail direkciji VISA kartica (to mora da postoji) sa obaveštenjem kako im se bruka brend

3. Kad pročitate ovaj tekst osećate se:
a) Kao magarac
b) Kao ovca koju treba šišati
c) Kao neko ko ima ideju kako da stignemo do onoga što je za većinu ljudi u uređenim društvima standard

Rešenje testa očekujem u komentarima.
Hvala.